• تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۹/۰۱ 
  • تعداد بازدید : 459
  • کد خبر : ۲۹۷۰
next    /  3 prev
با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب و حفظ محیط زیست پیرامونی فولاد مبارکه انجام گرفت؛
بهره‌برداری از پروژۀ ایستگاه پمپاژ و خط انتقال پساب زرین‌شهر
به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف آب و استفادۀ مجدد از پساب‌های شهری و همچنین پیشگیری از سرریز پساب‌های شهری که آلودگی‌های زیست‌محیطی و رودخانۀ زاینده‌رود را در پی داشت، پروژۀ احداث شبکۀ جمع‌آوری و انتقال پساب شهرستان زرین‌شهر پس از اتمام عملیات احداث و آماده‌سازی، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

علیرضا استکی، مدیر اجرای پروژه‌های انرژی و سیالات، ضمن اعلام این خبر تأکید کرد: با توجه بـــه مشکلات خشــکسالی و کــم‌آبـــی رودخــــانۀ زاینـــده‌رود و همچنیـــن در راستــای تعــــهد به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد مبارکه، انجام مطالعات مربوط به تعیین منابع پایدار آب و برطرف کردن مشکلات آب شرکت به لحاظ کمّی و کیفی در دستور کار ناحیۀ انرژی و سیالات و این واحد قرار گرفت. به همین منظور قراردادی میان فولاد مبارکه و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با موضوع خرید پساب‌های شهرستان‌های مبارکه و لنجان منعقد گردید و طبق آن،  در طی حدود سی سال حدود 500 میلیون مترمکعب پساب به فولاد مبارکه تحویل می‌ گردد. این اقدام علاوه بر تأمین بخشی از آب موردنیاز فولاد مبارکه، کمک شایانی به رفع آلودگی‌های محیط زیستی شهرهای اطراف خواهد کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه این پساب‌ها پس از جمع‌آوری، در چهار تصفیه‌خانۀ شهرهای زرین‌شهر، مبارکه، صفائیه و ورنامخواست تصفیۀ اولیه شده و سپس به تصفیه‌خانۀ آب فولاد مبارکه (PU13) انتقال داده می‌شوند، ادامه داد: انتقال پساب‌های شهرهای مبارکه، صفائیه و ورنامخواست از سال 97 شروع شد و در حال حاضر نیز احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال پساب زرین‌شهر به پایان رسیده و انتقال پساب‌های این شهر به فولاد مبارکه نیز میسر شده است.

وی اذعان کرد: جمع‌آوری، تصفیه و بازچرخانی پساب‌های شهری و استفاده از آن‌ها در چرخۀ صنعت، کمک شایانی به بهینه‌سازی محیط‌زیست و تأمین آب موردنیاز شرکت فولاد مبارکه و درنهایت کاهش برداشت آب خام از رودخانه خواهد کرد.

همچنین وی در خصوص مشخصات فنی این پمپاژخانه گفت: این پروژه در مساحتی حدود 1500 مترمربع و با هزینه‌ای بالغ‌بر 250 میلیارد ریال احداث گردیده است.  در ساخت این ایستگاه پمپاژ از حداکثر توان شرکت‌های داخلی به‌عنوان سازندگان تجهیزات از جمله پمپ، کابل، تابلو برق، جرثقیل و ... استفاده شده است.

استکی در خاتمه خاطرنشان کرد: این پروژه در حال حاضر تمامی مراحل پیش راه‌اندازی و تست‌های مربوط به خط را طی کرده و در حال بهره‌برداری و انتقال پساب‌های این شهر به فولاد مبارکه است؛ ضمن اینکه با راه‌اندازی این پروژه امکان ارسال کامل پساب‌های شهرستان‌های مبارکه و لنجان نیز  میسر شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود از زحمات و همکاری‌های معاونت طرح و توسعه، مدیریت ارشد خدمات فنی و پشتیبانی، مدیریت کارکنان ناحیۀ انرژی و سیالات، شرکت مهندسی فولاد و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به‌عنوان مجری طرح تقدیر و تشکر کرد.

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0

    ارتقاء امنیت وب با وف بومی