• تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۲/۱۳ 
  • تعداد بازدید : 164
  • کد خبر : ۳۲۷۹
مدیر ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه در برنامه زنده‌رود عنوان کرد:
گسترش سبد محصولات؛ برنامه استراتژیك فولاد مباركه در سال جاری
قاسم خوشدل‌پور مدیر ریخته‌گری مداوم، پیش از ظهر جمعه دهم اردیبهشت‌ماه، با حضور در برنامه تلویزیونی زنده‌رود که به‌صورت زنده از شبکه اصفهان پخش می‌شود، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مسلمانان در ماه مبارک رمضان، به تشریح دستاوردهای فولاد مبارکه در سال 99 پرداخت و گفت: در سال گذشته علی‌رغم وجود سختی‌ها و مشکلات، بیماری کرونا و موانعی که بر سر راه تولید وجود داشت، پرسنل فولاد مبارکه دست به اقدام بزرگی زدند و توانستند به تولید 7 میلیون تن تختال دست یابند؛ دستاوردی که نسبت به تولید سال قبل 730 هزار تن و نسبت به رکورد تولید در سال‌های گذشته 550 هزار تن افزایش داشت و خوشبختانه روند صعودی تولید ادامه یافت.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» خاطرنشان کرد: همکاران ما در فولاد مبارکه همان روند پیشرفت و رکوردزنی در تولید را ادامه دادند و با برنامه‌ریزی عالی و هدایت مدیریت شرکت و تأمین مواد اولیه و انرژی، تولید 700 هزار تن تختال در فروردین‌ماه 1400 محقق شد.

مدیر ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه با اذعان به این نکته که ظرفیت نامی فولاد مبارکه 7.2 میلیون تن تختال در سال است گفت: معنای آن این است که ما در طول هرماه می‌توانیم 600 هزار تن تختال تولید کنیم و در ماه فروردین این رقم به 700 هزار تن ارتقا یافت و بیش از یک‌صد هزار تن افزایش تولید داشته‌ایم.

وی ارتقای انگیزه و روحیه کارکنان و همدلی و تعامل میان اعضای سازمان را ازجمله مهم‌ترین دلایل تحقق این افتخارات دانست و در ادامه اذعان کرد: برنامه فولاد مبارکه در سال 1400 تحقق استراتژیک 7.2 میلیون تن تختال است. عبور از مرز این میزان تولید در سالیان قبل نشانه‌گذاری شد، اما با چالش‌هایی که در حوزه مواد اولیه و انرژی داشتیم، نتوانستیم به ظرفیت موردنظر برسیم.

خوشدل‌پور برنامه فولاد مبارکه در سال جاری را به‌جز رکورد و افزایش تولید، مربوط به گسترش سبد محصولات دانست و گفت:

تولید فولاد تختال باضخامت 300 میلی‌متر در ماشین 5 ریخته‌گری و همچنین تولید تختال باضخامت 250 میلی‌متر در ماشین 2 ریخته‌گری ازجمله موفقیت‌های فولاد مبارکه در سال گذشته بود که برای اولین بار در منطقه منا روی دارد. درنهایت این امر نشان‌دهنده این نکته بود که دانش و تخصص و تعهد همکاران فولاد مبارکه امکان بهره‌گیری از دستگاه‌ها را فراتر از امکانات و نیازها فراهم کرد و تولید این محصولات نیازهای بسیاری از واحدها در صنایع نفت و گاز و کشتی‌سازی و لوله‌سازی را تأمین کرد.

مدیر ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه از تولید تختال با عرض 2 متر در فروردین‌ماه امسال خبر داد و گفت: با این اقدام توانستیم مانعی از پیش پای تولید برداریم و تختال ضخیم و عریضی تولید کنیم که در صنایع پایین‌دستی کاربرد زیادی دارد. این امر ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور، ارزآوری خوبی نیز به همراه دارد، ضمن اینکه کیفیت این محصول در حد برندهای اروپایی است و صادرات آن نیز ارزش‌افزوده زیادی برای کشور ایجاد می‌کند.

وی اجرای پروژه عظیم نورد گرم شماره 2 را ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های توسعه فولاد مبارکه در سال جاری عنوان کرد و گفت:

امیدوارم هر چه زودتر بتوانیم این پروژه را اجرایی کنیم که در صورت اجرای آن، اشتغال‌زایی پایدار زیادی در کشور ایجاد می‌شود و سودآوری خوبی برای شرکت به همراه دارد.

وی با تبریک روز جهانی کار و کارگر به همه همکاران و کارگران زحمت‌کش فولاد مبارکه و سایر کارگران در صنایع مختلف خاطرنشان کرد: سال 1399 سال طلایی شرکت فولاد مبارکه بود و امیدواریم با برنامه‌ریزی و درایتی که در این شرکت وجود دارد، خبرهای خوبی در آینده از این شرکت به اطلاع مردم برسد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0

    ارتقاء امنیت وب با وف بومی