نتیجه گیری
در این پژوهش تعداد 8 فرایند برای کانون ارزیابی شایستگی رهبران شناسایی شده و مراحل فوق برای همه آنها انجام شده است. در شکل 1، در قالب یک نمودار روابط بین فرایندهای مذکور و اطلاعاتی که بین آنها مبادله می شود، نمایش داده شده است.
پس از مدل سازی اطلاعاتی فرایند برنامه ریزی توسعه فردی و شناسایی روابط اطلاعاتی بین آن و سایر فرایندهای شناسایی شده،
فرصتهایی برای بهبود این فرایند و حذف نقاط ناکارآمدی پیشنهاد می شود که در ادامه به آنها پرداخته می شود. در این فرایند، فراگیر که استفاده کننده از نتیجه فرایند است، کاری جز تایید نقاط قوت و ضعف کاری انجام نمیدهد در حالیکه بهتر است نقش فعال تری در فرایند مذکور داشته باشد. در ادامه به برخی موارد پیشنهادی در جهت پررنگ کردن نقش فراگیران در فرایند برنامه ریزی توسعه فردی اشاره می شود:
1) در مرحله اول، فراگیر باید در بررسی گزارش بازخورد فردی مشارکت داشته باشد تا بدین ترتیب احتمال عدم توافق ها در مراحل بعد کاهش یابد(اطلاعات در همان زمان تولید پردازش شوند).
2) هم چنین فراگیر باید در فعالیت اولویت بندی نقاط قوت و ضعف نیز مشارکت داشته باشد. چرا که فراگیران به نقاط قوت و ضعف خود آگاهی بیشتری هستند.
3) اگر اطلاعات به صورت آنلاین پردازش شود و خود فراگیر نیز برای مشارکت در انجام فرآیند دسترسی های لازم را داشته باشد، ضرورتی به ایجاد نقاط کنترلی اضافه نمی باشد.
4) فراگیران در اتخاذ تصمیمات مرتبط با فرایند نقش چندانی ندارند و بهتر است در مواردی تصمیم گیری در مورد فرایند به آنها واگذار شود.